Smluvní podmínky pobytu

Appartement Marek a Appartement Bambi

1. Úvodní ustanovení

Tyto smluvní podmínky platí pro rekreační pobyt (dále jen „pobyt“) v ubytovacím zařízení Appartement Marek, H1/5.2, Wasserschlossweg 3, Bad Kleinkirchheim, Rakouská republika (dále jen „Appartement Marek“) a v ubytovacím zařízení Appartement Bambi na adrese Dorfstrasse 39a, Bad Kleinkirchheim, Rakouská republika (dále jen „Appartement Bambi“). Účastníky smluvního vztahu jsou na jedné straně ubytovatel, na straně druhé zákazník, který si rezervuje pobyt. Zákazníkem se může stát fyzická i právnická osoba (dále jen „zákazník“). Zákazník, který je uveden na smlouvě, zastupuje všechny účastníky pobytu, je oprávněn jednat jejich jménem a je jedinou odpovědnou osobou ve vztahu k ubytovateli.

Ubytovatelem pro pobyty v Appartement Marek jsou:

Jindřich Marek, DIČ: ATU79891814, registrovaný u Bezirkshauptmannschaft Spittal an der Drau pod reg. č. (GISA-Zahl) 36585496, s místem provozování živnosti 9546 Bad Kleinkirchheim, Wasserschlossweg 3, Tür 16, Rakouská republika

Eva Marková, DIČ: ATU79891814, registrovaná u Bezirkshauptmannschaft Spittal an der Drau pod reg. č. (GISA-Zahl) 36585595, s místem provozování živnosti 9546 Bad Kleinkirchheim, Wasserschlossweg 3, Tür 16,, Rakouská republika

 

Další kontaktní údaje ubytovatelů:

e-mail: info@appartement-marek.cz

telefon: 00420/606623508

 

Ubytovatelem pro pobyty v Appartement Bambi je:

Jindřich Marek, DIČ: ATU79891814, registrovaný u Bezirkshauptmannschaft Spittal an der Drau pod reg. č. (GISA-Zahl) 36585496, s místem provozování živnosti 9546 Bad Kleinkirchheim, Wasserschlossweg 3, Tür 16, Rakouská republika

e-mail: info@appartement-marek.cz

telefon: 00420/606623508

 

Bankovní účet ubytovatele pro platby v CZK je: 324714552/0300 vedený u Československá obchodní banka, a. s.

Bankovní účet ubytovatele pro platby v EUR je: 324774280/0300 vedený u Československá obchodní banka, a. s.

 

Appartement Marek a Appartement Bambi jsou dále společně označovány jako „objekt“ nebo „ubytovací prostory“.

Potvrzením rezervace pobytu v objektu prostřednictvím on-line rezervačního systému ubytovatele na adrese https://www.appartement-marek.cz/ (dále jen „rezervační systém“) zákazník vyjadřuje souhlas s těmito smluvními podmínkami, které jsou nedílnou součástí smlouvy o ubytování.

 

2. Vznik smluvního vztahu

Smlouva o ubytování mezi zákazníkem a ubytovatelem je uzavřena, když zákazník v rezervačním systému potvrdí rezervaci pobytu v objektu. Ve výjimečných případech, kdy zákazník nemá přístup na internet, může rezervaci provést telefonicky, na telefonních číslech uvedených v článku 1 těchto smluvních podmínek. V takovém případě je smlouva o ubytování uzavřena okamžikem, kdy zákazník ubytovateli potvrdí elektronicky, nebo v listinné podobě svůj souhlas s nabídkou pobytu, kterou mu ubytovatel zašle v písemné podobě na kontakt, který mu zákazník sdělí.

Zákazník i ubytovatel souhlasí s využitím poštovní nebo elektronické (e-mailové) komunikace. Oznámení učiněná jedním či druhým uvedeným způsobem obě strany uznávají jako oznámení v písemné formě.

 

3. Cena pobytu a platební podmínky

Aktuální ceník ubytovatel zveřejňuje na svých webových stránkách s adresou https://www.appartement-marek.cz/. Cenou pobytu se rozumí cena dle ceníku, navýšená o rekreační poplatek vyměřený podle počtu ubytovaných osob. Cena pobytu je sjednána potvrzením rezervace pobytu v rezervačním systému ze strany zákazníka. Informaci o ceně pobytu zákazník obdrží také v informačním e-mailu, který obdrží po potvrzení rezervace v rezervačním systému.

3.1. Cena dle ceníku zahrnuje

3.2. Cena dle ceníku nezahrnuje

3.3. Kauce a náhrada škody

Společně s doplatkem ceny pobytu, je zákazník povinen uhradit ubytovateli vratnou zálohu (kauci) ve výši 2500 Kč. Zálohu (kauci) ubytovatel zákazníkovi vrátí na jeho bankovní účet do tří dnů od odjezdu v případě, že zákazník a osoby s ním ubytované v objektu nezpůsobili žádnou škodu v objektu.

V případě vzniku škody je ubytovatel oprávněn započíst oproti pohledávce zákazníka na vrácení zálohy svou pohledávku na náhradu způsobené škody. Zákazník za vzniklou škodu vůči ubytovateli odpovídá v plném rozsahu, a to včetně ušlého zisku v případě, že objekt z důvodu vzniklé školy není možné užívat k poskytování ubytovacích služeb. Pokud částka zálohy není pro náhradu škody dostatečná, je zákazník povinen škodu nekrytou složenou zálohou nahradit do pěti dnů od obdržení výzvy k úhradě na bankovní účet ubytovatele.

3.4. Platební podmínky

Ubytovatel má právo na zaplacení ceny pobytu před jeho realizací. Pokud nebude písemnou smlouvou mezi ubytovatelem a zákazníkem dohodnuto jinak, je zákazník povinen uhradit zálohu 50 % ceny pobytu do 3 dnů ode dne potvrzení rezervace v rezervačním systému na bankovní účet ubytovatele. Doplatek ceny pobytu ve výši zbylých 50 % společně s vratnou kaucí ve výši 2500 Kč je zákazník povinen uhradit ubytovateli nejpozději 10 dní přede dnem určeným jako nástup k pobytu. Nedodrží-li zákazník platební podmínky pro úhradu pobytu, je pronajímatel oprávněn od smlouvy o ubytování písemně odstoupit a nabídnout ubytovací kapacitu ostatním zájemcům.

 

4. Povinnosti zákazníka

 

4.1 Zákazník nesmí bez předchozího souhlasu ubytovatele:

 

4.2 Zákazník dále v prostorách objektu ani ve společných prostorách nesmí:

 

5. Povinnosti, práva a odpovědnost ubytovatele

Ubytovatel je povinen odevzdat zákazníkovi ubytovací prostory ve stavu způsobilém pro řádné užívání a zajistit mu nerušený výkon jeho práv spojených s ubytováním. Ubytovatel dbá na odstranění oznámených závad bez zbytečných průtahů a je povinen udržovat ubytovací prostory v řádném technickém a hygienickém stavu.

Ubytovatel má právo, aby on či jím pověřené osoby provedly po ukončení pobytu zákazníka prohlídku ubytovacích prostor v jeho přítomnosti. Zákazníky prosíme, aby tuto činnost nepovažovali za projev nedůvěry. Děkujeme za pochopení.

Ubytovatel vylučuje v maximálním rozsahu povoleném právními předpisy svou odpovědnost za případnou újmu, která vznikne v souvislosti s využitím ubytovacích služeb ubytovatele zákazníkovi a osobám, pro které zákazník zajišťuje pobyt.

Ubytovatel zejména nezodpovídá za újmu na zdraví (případně škody na majetku) zákazníků, která vznikla jejich neopatrností, nepozorností, nedbalostí, používáním objektu v rozporu s obvyklým způsobem užití, těmito smluvními podmínkami nebo v důsledku zanedbání dohledu nad nezletilou osobou či osobou s omezenou svéprávností.

 

6. Pobyt

Zákazník má právo užívat ubytovací prostory, jakož i související společné prostory. Na začátku pobytu obdrží klíč, který bude v "key boxu". Tento klíč je zákazník povinen vrátit ubytovateli nejpozději při ukončení pobytu zpět do key boxu. Zákazník je povinen předejít ztrátě či odcizení tohoto klíče a nepůjčovat ho osobám, které nejsou v objektu ubytovány. Při ztrátě, odcizení, nebo zneužití klíče je zákazník povinen zaplatit ubytovateli smluvní pokutu ve výši 2500,- Kč; tím není dotčeno právo ubytovatele domáhat se náhrady způsobené škody.

Zákazník se může ubytovat sám, kdykoliv v časovém rozmezí od 15.00 do 24:00 hodin příslušného dne nástupu k pobytu, a to využitím klíčů umístěných v key boxu.. Zákazník je povinen objekt opustit v den ukončení pobytu nejpozději do 10.00 hodin.

Nedodrží-li zákazník termín pro vyklizení objektu v den ukončení pobytu a nevyklidí-li ubytovací prostory ani do 11.00 hodin, uhradí ubytovateli smluvní pokutu ve výši odpovídající sjednané ceně ubytování připadající na jeden den pobytu (tj. cena pobytu bez turistického poplatku vydělená počtem dnů pobytu).

Nevyklidí-li zákazník ubytovací prostory ani do 12.00 hodin dne ukončení pobytu, je ubytovatel současně oprávněn vyklizení objektu zajistit na náklady zákazníka, a to i prostřednictvím třetích osob.

 

6.1. Doprava na místo pobytu

Doprava na místo pobytu je individuální a veškeré náklady s dopravou na místo pobytu hradí zákazník.

 

6.2. Ubytovaní

Počet ubytovaných osob nesmí přesáhnout lůžkovou kapacitu objektu. Přesný, případně předběžný, počet ubytovaných osob je uveden v informaci, kterou obdrží zákazník po provedení rezervace. Pro děti do věku 3 let lze objednat postýlku i židličku zdarma při rezervaci v rezervačním systému.

Je zakázáno, aby celá kapacita objektu byla využita pouze nezletilými osobami mladšími 18ti let či pouze osobami s omezenou svéprávností. V případě ubytování osob mladších 18ti let či osob s omezenou svéprávnosti, je třeba zajistit minimálně jeden zodpovědný dozor starší 18ti let, který se bude účastnit celého pobytu.

 

6.3. Energie a úspora

V zájmu úspor energie a potažmo ohleduplnosti k životnímu prostředí Vás žádáme, abyste v zimním období nevětrali dlouhodobě, natož pak za účelem snížení teploty v pokoji/objektu.

6.4. Domácí mazlíčci

Ubytování či návštěva objektu s domácími mazlíčky není možná.

 

6.5. Uložení sportovního vybavení

Zákazník má k dispozici prostory, kde může uložit svoje sportovní vybavení. Pronajímatel nenese zodpovědnost za případné ztráty nebo poškození takto uloženého sportovního vybavení. Dojde-li ke zcizení či poškození majetku zákazníka v objektu, společných prostorách či prostorách k uložení sportovního vybavení, je zákazník povinen bezodkladně informovat ubytovatele a v případě škod na majetku přesahujících částku 5.000,- Kč informovat místní policii a předložit ubytovateli na jeho žádost policejní protokol o škodní události.

Do ubytovacích prostor je povolené uložit pouze takové vybavení, které tomu svou povahou a vlastnostmi odpovídá a nehrozí poškození vybavení apartmánu. Zejména je zakázáno v bytě skladovat lyžařské, běžkařské a snowboardové vybavení, dále pak také kola a elektrokola. 

 

6.6. Cennosti

Ubytovatel doporučuje zákazníkům, aby klenoty, peníze a jiné cennosti nenechávali v objektu, případně si cennosti řádně zabezpečili proti odcizení. Ubytovatel neodpovídá za ztrátu či škody na uvedených věcech. Ubytovatel není povinen zajistit úschovu těchto věcí.

 

6.7. Parkování

Parkování vozidel zákazníků je umožněno na vyhrazeném parkovacím stání označeném jako H1/5.2 pro Appartement Marek a jako „Bambi“ pro Appartement Bambi. Ostatní parkovací místa jsou určena pro ostatní majitele bytů. 

 

6.8. Bezpečnostní systém

Objekt je vybaven požárním hlásičem.

 

7. Změny ve smlouvě a ukončení smlouvy

Je-li ubytovatel nucen z objektivních důvodů před zahájením pobytu změnit podstatné podmínky smlouvy o ubytování, může zákazníkovi písemně navrhnout její změnu. Zákazník má v takovém případě právo souhlasit se změnou, či smlouvu o ubytování vypovědět s okamžitou účinností k okamžiku doručení výpovědi ubytovateli. V takovém případě ubytovatel zákazníkovi na jeho bankovní účet vrátí veškerá plnění, která od něj doposud přijal. Nevypoví-li zákazník smlouvu o ubytování písemným oznámením do 10 dnů ode dne doručení návrhu na změnu, má se za to, že se změnou souhlasí.

Ubytovatel má právo od této smlouvy odstoupit, jestliže zákazník hrubě porušuje povinnosti stanovené touto smlouvou, nebo v objektu hrubě porušuje dobré mravy, zejména pokud zákazník, nebo osoby s ním ubytované:

Odstoupení je účinné doručením písemného oznámení o odstoupení od smlouvy zákazníkovi. V případě odstoupení od smlouvy o ubytování je ubytovatel oprávněn vyzvat zákazníka k okamžitému vyklizení a opuštění objektu a zákazník je povinen této výzvě bezodkladně vyhovět. Nevyhoví-li zákazník výzvě k vyklizení a opuštění objektu, je ubytovatel oprávněn vyklizení objektu zajistit na náklady zákazníka, a to i prostřednictvím třetích osob.

Odstoupení od této smlouvy nemá vliv na povinnost zákazníka zaplatit ubytovateli pohledávky z této smlouvy vzniklé před odstoupením či storno poplatky (úhrada za nevyčerpanou část pobytu se v tomto případě nevrací). Zákazník je dále povinen uhradit ubytovateli náhradu případné škody a náhradu nákladů vynaložených na vyklizení objektu.

Zákazník nemá právo odstoupit od smlouvy o ubytování ve smyslu § 1829 občanského zákoníku. Zákazník však může smlouvu předčasně ukončit písemným oznámením doručeným na e-mail ubytovatele s adresou info@appartement-marek.cz

Ukončí-li zákazník smlouvu o ubytování předčasně, je povinen uhradit ubytovateli storno poplatek ve výši:

10 % z ceny pobytu, doručí-li zákazník ubytovateli oznámení o ukončení smlouvy více než 60 dní před termínem pobytu;

50 % z ceny pobytu, doručí-li zákazník ubytovateli oznámení o ukončení smlouvy v rozmezí 60 až 10 dní  před termínem pobytu;

100 % z ceny pobytu, doručí-li zákazník ubytovateli oznámení o ukončení smlouvy 9 a méně dní před termínem pobytu;

Uvedená procentní výše storno poplatků bude vypočtena (a) v případě odstoupení před začátkem ubytování nebo nedostavení se ze sjednané ceny pobytu, (b) v případě předčasného ukončení probíhajícího ubytování ze zajištěných a nečerpaných ubytovacích služeb.

V odůvodněných případech (vážná nemoc, úmrtí v rodině, vyšší moc apod.) nemusí být storno poplatek na základě rozhodnutí ubytovatele účtován v plné výši.

Ubytovatel je oprávněn započíst svou pohledávku na úhradu storno poplatku oproti pohledávce zákazníka na vrácení složené zálohy na cenu pobytu.

8. Ujednání o smluvní pokutě

Pokud zákazník nebo osoby spolu s ním ubytované poruší povinnost užívat ubytovací prostory tak, aby se předešlo vzniku újmy na zdraví osob či majetku, a způsobí na objektu či společných prostorách škodu, jejíž výše přesahuje vratnou zálohu složenou zákazníkem, je zákazník povinen uhradit ubytovateli jednorázovou smluvní pokutu ve výši 10.000,- Kč. Úhradou smluvní pokuty není dotčen nárok ubytovatele na náhradu újmy v rozsahu, v jakém přesahuje uhrazenou smluvní pokutu. Tímto ujednáním nejsou dotčena odlišná ujednání o smluvní pokutě obsažená v těchto smluvních podmínkách.

9. Reklamace

Zákazník je povinen uplatnit případnou reklamaci vždy ihned po zjištění závady u ubytovatele, a to na jeho e-mailové adrese či telefonním čísle uvedeným v záhlaví těchto smluvních podmínek.

 

10. Rozhodné právo a soudní příslušnost

Smlouva o ubytování se řídí českým právem s vyloučením kolizních norem. Veškeré spory vzniklé ze smlouvy o ubytování či v souvislosti s ní bude rozhodovat věcně příslušný soud v Brně v České republice.

 

11. Závěrečná ustanovení

Všeobecné smluvní podmínky platí pro všechny pobyty v objektu a vstupují v platnost a účinnost dne 1. 3. 2025

Uzavřením smlouvy o ubytování zákazník stvrzuje, že výše uvedeným smluvním podmínkám rozumí a v plném rozsahu je jménem svým i jménem ostatních účastníků pobytu akceptuje.

Zákazník uzavřením smlouvy o ubytování dále potvrzuje, že byl ubytovatelem seznámen s tím, že v případě sporu mezi účastníky této smlouvy má možnost využít mimosoudního řešení takovéhoto sporu, a to u České obchodní inspekce (www.coi.cz, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, e-mail: adr@coi.cz).